Porsche Carrera GTZ

À l’occasion de son centenaire, le célèbre carrossier italien Zagato a reçu une commande plutôt inattendue. Rappelez-vous, en 2013, l’entreprise avait modifié une Porsche Carrera GT, la convertissant en Carrera GTZ par un re-dessin des boucliers avant et arrière, un nouvel intérieur et un toit fuyant à double bosselage. Une seconde Porsche Carrera GTZ vient d’être réalisée, cette fois-ci dans un duo de couleur vert/noir du plus bel effet. Quant au client, il s’agit d’un collectionneur de voitures bien connu !

Dans la collection de Kris Singh, nous pouvons y trouver diverses Lamborghini, Koenigsegg, Bugatti et autres Pagani… Une collection haute en couleur et particulièrement originale. L’homme a donc passé commande auprès de Zagato d’une Porsche Carrera GTZ. La couleur verte qui fut retenue fait écho à la teinte de l’Aston Martin DB4 GT Zagato de 1960. La partie haute, dont le toit et son double bosselage, passe en noir. Une configuration d’autant plus élégante que l’intérieur est de couleur brun clair. Des éléments de marbre parsèment l’intérieur pour renforcer l’aspect chic. Nous retrouvons les lignes de la première Carrera GTZ avec toujours la possibilité de ranger le toit dans le coffre avant. Toutefois, le moteur n’a pas été modifiée. Il s’agit toujours de l’onctueux V10 atmosphérique de 5,7 litres offrant 612 chevaux aux roues arrière par le biais d’une boîte de vitesse manuelle à 6 rapports. Le prix de la transformation n’a pas été communiqué.

View this post on Instagram

Ladies and Gentlemen, It brings me great pleasure to finally share my Porsche Carrera GTZ by Zagato with all of you!! _ About the Spec _ In celebration of @zagato1919 ‘s 100th birthday, I decided to spec it in classic Zagato colors. _ The green is the same as you will find on the iconic Aston Martin DB4 GT Zagato 2 VEV. _ I added black on the upper areas of the car to highlight the most dramatic stylistic change with the trademark Zagato double bubble roofline and the clean crescent line that flows from the front to rear of the car. The black was originally developed by Zagato for the Maserati Mostro which stole my heart when I visited their factory for the first time 5 years ago. That trip was to discuss this centennial project. _ The interior features classic Zagato stitching and seat patterns that go back to the 1960’s with a tan leather supplied by @paganiautomobili that has an aged quality to it. That hide originally debuted in the first Huayra prototype. I fell in love with it when I saw that leather in my good friend @jchwa ‘s stunning Pagani Huayra Senza Tempo. _ The wheels shown were made by @hre_wheels to give the car an alternative modernized look, although I still have the original Porsche wheels which will be used as well and finished black in color. _ One of the most talked about features of the Porsche Carrera GT has always been the wooden gear shifter (which also came rarely optioned in carbon fiber). @emc2ny came up with the idea of sourcing the same marble from the same quarry that provided the marble for the iconic Duomo Church in Milano, which is the home of Zagato. Since driving a Carrera GT feels quite spiritual, I thought it was a perfect fit. After a lot of hard work and effort, Zagato successfully sourced the stone and made the gear shifter from the same Candoglia marble that adorns their iconic church. Interior photos will follow. _ Yes, the roof still comes off and still fits in the front trunk. Which is the first move I plan to make when my Carrera GTZ arrives here in Miami!! 🙏🕹🤛😆🙏 🏝💚🏝 _ Thanks to everyone who was involved and to all of you for helping amplify my excitement throughout the process. 🙏

A post shared by Kris Singh (@lamborghiniks) on